We hadden er twintig kunnen maken

En toch werd het slechts 4-7 tegen Rio Ham. Geen rio gezien, geen ham gekregen maar wel op een patattenveld gespeeld. En ja ook van die patatten niks gezien. Onder een stralende zon speelden we wel een leuke wedstrijd. We waren voortdurend de betere ploeg maar de kansen werden vakkundig de nek om gewrongen. Trouwens, dit verslag is niet met AI, afkorting van armoedige inspiratie, gemaakt. Zowat ergens in de eerste helft kwamen we dan toch op voorsprong. Een prachtige assist van Robin G en Tom T kon de bal in doel werken. 0-1. Een beetje later een penaltyfout, of gevallen over het gras, penalty voor ons. Never change a scoring penaltysjotter en dus Niels vda achter de bal. Mooi in de hoek waar hun keeper niet stond, tja hij stond ook in geen enkele hoek. Desalwelteplus 0-2. Dan een lange bal, waarschijnlijk van David. Iedereen keek er naar behalve Jo, hij huppelde achter de bal, nam hem mee alleen op doel af en dan maar een koud, in die hitte moet je denken, kunstje om de bal in doel te werken. 0-3 en bijna rust. Toch kon Ham nog tegenscoren. Een bal hobbelde zomaar in doel voorbij Niels vda. Lag duidelijk aan het plein. 1-3 ruststand en daar kan AI niks aan veranderen. In de tweede helft gingen we door. Thomas, die zo met de match bezig was dat hij dacht dat hij in de eerste helft gescoord had, scoorde met een straffe stamp wel heel fraai de 1-4 binnen. Robin G lukte dan eindelijk de 1-5 met een mooi doelpunt. Pa Tuur wist hoever het was en gaf er ene buutenuut. Ham maakte er 2-5 van maar nog geen minuut legde Jo zijn tweede van de wedstrijd binnen en dus stond het 2-6. Schaapjes op het droge denk je dan maar nee, de schapen wilden niet op het droge en Ham maakte er zowaar 3 en 4-6 van. Mattis vond het dan welletjes en pompte zoals alleen hij dat kan de 4-7 eindstand vast. Ham beweerde wel de derde helft gewonnen te hebben. Awel ze mogen die winnen met hunne Jupiler. En trouwens ik heb die van Ham niet gezien op de nacht van de volleybal of in een van de geopende horecazaken. Goed gewonnen.

Ploeg: Niels vda, Krystian, Tom T, Jeroen F, Niels, David, Thomas, Johan, Jo, Robin G, Mattis Bank: Alain, Mike scheids: A. Mateur Toeschouwers: 20

Zaterdag Europese match tegen Eijsden. Omdat dit een andere tijdzone is begint de match om 16u. We komen samen in de sporthal om 14u45. Wie niet ken en de T1 niet verwittigt krijgt een biljarttafel op zijn kop en geloof me dat doet redelijk pijn.

Dit bericht is geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink.