Retour à Liège

Hier dan het verslag van onze reis, alweer een maandje geleden naar Luik. Een beetje in chronologische volgorde denk ik. Het begon die zaterdagochtend op de parking van de Lieteberg. 1 keer niet om naar de Sjetterei te gaan. In de plaats daarvan stonden er een ket fietsen klaar. Jawel hoor we gingen met de fiets naar Luik, allez toch tot Bilzen alwaar wij een trein zouden kapen. Nog niet van de Lietebergparking af had Jespen zijne fiets al begaaid. Uiteindelijk goed op weg en even een omwegje langs het clublokaal van de apollo. Bart, H niet die Bart wat altijd buitenspel staat, leidde ons naar een eerste tussenstop aan het kanaal in Gellik voor een hapje en een drankje voorzien van aangepaste muziek door Judith. Van hieuit recht naar Bilzen, allez klein oponthoud door Rudi door kettingproblemen. Een lekker ontbijt in de Roots en dan de trein op. Wagon voor ons eigen, drankje en de 45 min naar Luik waren zo om. Inchecken in het hotel, de plomb van Jacky zijn hotelkamer terug opgezet, een drankje en op weg naar de boot. Had de bemanning van de boot bang van ons, was em gezonken, we weten het niet. Gene boot aan de horizon dus maar te voet naar het centrum. Na een terrasje en een pint aan een Cristalcafé begonnen we aan een Luikse specialiteit. Nee niet de balletjes, die waren voor ’s avonds, maar de 374 trappen omhoog wel te verstaan. Vloeken, zuchten, kermen en kreunen maar iedereen was blij om te uitdaging tot een goed einde te brengen. Gelukkig had het organiserend comité, goed gedaan van deze mannen, Patrick en Pascal boven aan de trappen geposteerd met drank, nog eens drank en hapjes. Als we dat geweten hadden waren we rapper boven geweest, zeiden sommigen. Trouwens Jespen was als eerste boven en de rest weet ik niet. Treintje terug naar het hotel en ons opmaken voor het avondeten bij het Lestig Wief. Bij sommigen was het opmaken beter gelukt dan bij anderen, maar goed de Luikse Ballen hadden gesmaakt. Dan maar terug naar het centrum voor een kroegentocht. Nu ja 1 kroeg hebben we toch gedaan. Niet ons fout, de regen verplichtte ons om in de Pot au Lait te blijven hangen. Er werd zelfs door sommigen, de ene al wat eleganter dan de andere gedanst op Bronxstige muziek. En dan de terugweg, een verhaal apart. Ten eerste ge moet op start duwen als ge uwe routeplanner gebruikt. En dan clubje nooit genoeg, waar ik vooraanstaand lid van ben. Bart, nu wel die wat altijd buitenspel staat, ging op honderd meter van ons hotel nog wat blikjes bier uithalen. Een zeer nobel idee. Kregen we daar ook nog het bewijs van de slechte reputatie van Pakistan Airlaines, snel de lucht in maar ook weer evensnel een onzachte landing. Dan maar verder naar het hotel voor we ingesloten werden door de ramptoeristen van Pakistan Airlines. Na een goed ontbijt vertrokken we naar het bad in Luik. Wa bad, het bleek de markt La Batte te zijn. Een heel grote markt want ik heb het einde ervan nooit gezien. Gelukkig had Jeroen het donderwolkje snel verdreven en na wat pintjes en een hamburgerke zouden wij de trein naar het hotel nemen om daar de bus naar de activiteit te nemen. Trein kwam niet op zondag dus kwam de bus ons aan het station halen. Top zei Tuur en hij maakte een spetterend einde aan zijn verblijf in Luik. Weg uit Luik, het is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Na een half uur rondtaffelen heeft Erik dan maar de weg gewezen aan de chauffeur. Dan nog waren we nog niet op de plaats van onze activiteit. Wegverzakkingen, aardverschuivingen, slecht gebouwde bruggen, alles kwame we tegen. Colon draaide zich om in zijn graf en zijn schat zou weldra vervallen. Met de nodige vertraging begonnen we aan het grottenspel, de schat van Colon. Nadenken, een beetje behendigheid en dat in een donker grot. We gebruikten het allemaal. En ja er was een winnaar en de prijs was Grottenbier. De rest moest het stellen met jeneverkes wat ook goed was. Om de avond af te sluiten ging we nog eten in den Dinero. Lekker eten, lekker bier en naar wat ik gehoord heb ook lekkere cola. Het einde van een prachtig weekend. Enkelen, ikzelf ook maar alleen omdat ik het verslag moest schrijven, gingen nog naar de Sjetterei. Rudi trakteerde nog op een wedsrijdje headbangen tegen de tafel, de tafel won, en daarna ging iedereeen moe en voldaan huiswaarts. Sterk bezig geweest iedereen.

Geplaatst in Uncategorized | Een reactie plaatsen

De jarigen van juli zijn…

David, hij wordt op 13 juli 53 jaar,

Björn, hij wordt op 26 juli 46 jaar,

en John wordt op 28 juli 41 jaar.

Proficiat en schol!

PLOEG VANT STAD

En dat op een zondagmorgen, een fenomeen dat ik maar ene keer per jaar meemaak. 1-4 werd het en we hebben 5 keer gescoord, dat zegt genoeg. We waren nog niet tegoei begonnen, ik vond de uitgang van de nieuwe sporthal niet goed, en we stonden al 0-1 voor. Thomas dacht, ik ga scoren terwijl de verslaggever het niet ziet en zo deed hij. Zijn goed recht maar ik kan natuurlijk nu geen beschrijving geven van zijn ongetwijfeld prachtig doelpunt.Voor mij geen probleem, ik heb er toch ene op gedronken. De 0-2 heb ik wel gezien. Een prachtige goal van Christof vanop zo’n 100m, zondagochtend kan ik niet goed schatten, recht aan de winkelhaak in. Weer ene drinken. Scheids René ontnam ons nog een pintje door een zeer zware strafschopfout op Thomas niet te fluiten. Ene buutenuut op de reis en het is vergeven ( niet vergeten). Tussendoor besloot onze gelegenheidskeeper Arton de apollo effe te helpen maar het cadeau werd niet aanvaard. Dan niet, ondankbaren. In de tweede helft kregen we dan wel een penalty. Terecht en Krystian ramde de bal in de bovenhoek, 0-3. Dan kreeg er een verdediger van ons, ik ga zijn naam niet noemen omdat als ge het niet gezien hebt het niet gelooft, een ingeving en scoorde een eigendoelpunt dat ik, hij en al de rest niet kunnen beschrijven, 1-3. Gelukkig hebben wij Bart nog. Toevallig niet in buitenspel en hij maakte de 1-4 prachtig af. Was er dan niks goed aan de apollo. Jawel zij kregen wat kansen en hadden 1 grote uitblinker. Jo C die met de drank rond kwam. Sterk Jo en bedankt. Benieuwd naar wat het volgende keer gaat zijn als de apollo 60 spelers meer heeft. Maar deze keer, wij verdiend gewonnen en tot in de koude winter PLOEG VANT STAD.

Ploeg: Arton, Eigentor, Jeroen, Tom T, John, Johan, Christof, Bjorn, Thomas, Krystian, Bart Invallers: Mike, Jespen, Niels, Gert, Alain ( in burger ) Scheids: René toeschouwers: 103

Volgend weekend geen match want we gaan op reis naar onze reisbestemming. Om 8u in de moregen komen wij samen op de Lietebergparking, speciaal voor deze gelegenheid gepoetst en aangekleed door onze T1. En vanaf dan gaan we gekke dingen doen. Tot dan en doe wat sportiefs aan.

Geplaatst in Uncategorized | Een reactie plaatsen

Zondag moeten we er staan

Vorige week hebben we een gesloten training gehouden. Zelfs zo gesloten dat ik er niet bij mocht zijn. Daarom kan en mag ik er niks over zeggen.

Zondag, jawel de dag des Heren, mogen wij Heren van de Veteranen, aantreden tegen onze vrienden van den apollo om te kijken wie ploeg vant stad wordt. Beginnen doen we er aan om 10u in de ochtend. Om 9u30 komen wij samen in de sporthal. Wie niet kan en de T1 niet verwittigt maakt een gans jaar geen deel uit van de legende.

Toernooiwinst in Millen

Als grote club waren wij rechtstreeks geplaatst voor de halve finale tegen Millen, dat zichzelf ook een grote ploeg vindt. Bij ons stond Yves V nog eens in de goal. En dat hebben we geweten want we kwamen al snel 1-0 achter. Afwerken blijft bij ons een probleempje maar in de tweede helft konden we ons herpakken. Na ongeveer 103 kansen maakte Thomas gelijk. Krystian vond het dan stilaan welletjes en maakte er met 2 doelpunten verdiend 3-1 van. Op naar de finale tegen Luik. Zij hadden tegen een Nederlandse ploeg gewonnen. Met hoeveel weet ik niet en het interesseert mij eigenlijk ook niet. En weer mistten wij weer heel wat kansen. Toch wist Johan er met een fraai schot de 1-0 te maken. Maar zoals zo dikwijls, als wij de goal niet maken valt die aan de overkant. Dit was nu niet anders en dus een 1-1 eindstand. Zou je denken maar in een finale moet er een winnaar zijn en dus kwamen er penalties. Yves V keek de bal over het doel en wij maakten alle 5 de penalties. Niemand minder dan Gert legde de beslissende penaltie mooi in de rechter benedenhoek. Gewonnen dus.

Ploeg:Yves V, Christof, Krystian, Gert, Niels, Johan, David, Jeroen, Tom T, John, Thomas, Bjorn, Mike

Zaterdag hebben we geen match. We spelen onder elkaar en kunnen dan het afwerken oefenen. Om dit te verwezenlijken en om om 15u op het plein te staan komen wij om 14u30 in het nieuwe gedeelte van de sporthal samen. Wie niet kan en de T1 niet verwittigt krijgt van Kris de ganse avond uitleg over zijn elentrieke fiets.

Top 10 gehaald

Op het zonovergoten tornooi van wiemismeer hebben wij naar het schijnt een top 10 plaats behaald. Het kan ook de 9de plaats geweest zijn maar het kan ook van niet. Zelf heb ik maar twee matchen gezien en die eindigden alletwee 4-4. De eerste tegen ploeg Jefke, waar Jefke meedeed, hadden we eigenlijk rustig kunnen verslaan. We stonden 4-1 voor tot onze Bart H. zich meende te moeten moeien en wat wissels voor de tegenstander doorvoerde. Wonder boven wonder rendeerden die wissels en kwamen ze terug tot 4-4. Tegen de jeugd van KSA werd het een onverhoopte 4-4. Gewicht tegen jong geweld kan al eens verrassend uitdraaien. Voor de rest heb ik niks gezien omdat ik niet daar was. Al bij al toch goed gedaan.

Zaterdag hebben we match in Rosmeer en dit naar gewoonte om 15u. Om dit aanvangsuur te halen komen wij om 14u samen in de sporthal. Wie niet kan en de T1 niet verwittigt moet de natuurloop naTuur lopen.

Geplaatst in Uncategorized | Een reactie plaatsen

De jarigen van juni zijn…

Ons ere-lid Pieter, hij wordt op 3 juni 84 jaar,

Onze ere-voorzitter Kris, hij wordt op 9 juni 53,

En onze ere-hollanderMike wordt op 20 juni 45 jaar!

Proficiat en Schol!

Geplaatst in Uncategorized | Een reactie plaatsen

Nog meer kansen gemist dan er regenbuien zijn.

In Zonhoven geven we een 0-2 voorsprong in extremis, dit betekent op het laatste moment, nog uit handen. We hadden nochthans 0-10 kunnen winnen. Op de keeper, over de goal en alleen voor doel, alles ging derneven. Toegegeven het veld lag erbij alsof ze vlak voor de wedstrijd nog patatten gerooid hadden, dwz geoogst maar zo zeggen ze dat niet bij patatten. Toch kwamen we 0-2 voor in de eerste helft. Ik heb die volledig gezien want ze doen daar de kantien niet open tijdens de wedstrijd, flauwerikken. Ik durfde in de pauze zelfs niet naar de WC te gaan. Doch dit geheel terzijde. Het was Andreas die de score opende. Drie pogingen van onzentwege en uiteindelijk de 0-1. Vlak voor rust scoorde onze gastspeler Wout, die van zijn baas onder de uren mocht sjotten de 0-2. In de tweede helft kregen we dus nog 102 kansen maar scoren deden we niet meer. Zij wel en twee maal met de kop. Hadden wij ook moeten aan denken. Op zo een plein moet ge met hoge ballen werken. Maar goed 2-2 was de einduitslag.

Ploeg: Niels vda, David, Jespen, Krystian, Bjorn, Thomas, Christof, Johan, Gert, Wout, Andreas Ingevallen: Alain Toeschouwers:21 Scheids: S. Cheleotter

Zaterdag spelen we een toernooi: De Wilsmercup. Wij komen om 10u30 aan het plein van Wiemesmeer samen. Om 18 u zullen wij de finale gewonnen hebben en is het ook ongeveer gedaan. Gelieve te appen, gewoon laten weten is dat, als jullie kunnen en wanneer jullie kunnen zaterdag. Als ge dat niet doet moet ge een weerman op sociale media uitkakken.

Ook Caetsbeek moet eraan geloven

In het zonnige Caetsbeek hebben we weer een prachtige zege behaald. 1-3 werd het. Die van Caetsbeek hadden er nochthans goeie moed in. Ze dachten nog onderling een matchke voor onze match onder elkaar te moeten spelen. Kwestie van de automatismen aan te scherpen zeker. Aanvankelijk leek dat ook te lukken. Zij kwamen 1-0 voor. Vanaf dan namen wij het heft in handen. Net voor rusten kwamen we op gelijke hoogte. Niels Vet ( staat voor veteranen want Niels vda- van den apollo deed ook mee) scoorde vanop de stip. Ik ben er voor 1 keer ook zeker van dat het nog in de eerste helft was want Niels Vet en tweede helften. Say no more. Rusten geblazen en tijd voor de supporters om in het prachtig zonnetje een pint te nuttigen. Nu ja het was jupiler maar toch. Na de rust gingen we op ons elan verder en via een strak schot in de rechterbenedenhoek, links voor de keeper, scoorde Jasper de 1-2. Tussendoor raakte de tegenstander ook nog een de lat. Nu ja onze keeper kent zijn goal natuurlijk. Voor de rest nog wat kansen voor ons en uiteindelijk legde Thomas met een prachtig doelpunt de 1-3 vast. Gelukkig waren die van Caetsbeek niet, boeien. Wij daarintegen wel en alweer verdiend gewonnen. En Tom J, hij hield alweer de nul.

Peloeg: Niels vda, Niels Vet, David, Gert, Johan, Bjorn, Christof, Tom T, Jeroen, Jasper, Thomas, Mike Scheids: K Iekenzonderkop Toekijkers: 14

Zaterdag aanstaande spelen wij om 15u te Zonhoven. Om 14u komen wij derhalve samen in de sporthal. Wie niet kan en de T1 niet verwittigt moet voor wateroverlast zorgen.

Glorieuze zege in Millen

In Millen, het einde van de wereld, hebben we nog eens gewonnen tegen Helchteren. 1-0 werd het maar 0-1 kan ook want ik was er niet dus ik weet niet wie thuisploeg was. En bijgevolg ook niet wie uitploeg was. Doet er niet toe, onze keeper heeft alweer de nul gehouden en naar eigen zeggen was dat Tom J. Drie ballen heeft hij op spectaculaire wijze uit de winkelhaak gezwoven. Weer naar eigen zeggen natuurlijk. Ook kregen wij zeer veel kansen die wij uit medelijden verkwanselden. Moet dat niet verkanselden zijn, of kregen wij kwansen. Nederlands is toch een moeilijke taal. Niet te lang over nadenken want daar scoorde Helchteren. In eigen doel, 0-1 of 1-0, ik kan het niet zeggen zoals hierboven vermeld. En zo wonnen wij oververdiend en hield Tom J de nul. Benieuwd als dat ook nog zal lukken als de Voorzitter en de Erevoorzitter nog eens samen op het plein staan. Top was ook dat we geen enkele bal over de rand van de wereld hebben getrapt. En dat het feestje achteraf goed was weet ik zeker. Toen ik op een onfatsoenlijk uur naar huis ging dacht ik nog auto’s van de veteranen te zien staan.

Ploeg: Tom J en de rest geen idee Scheids: H . Olbewoner Toeschouwers: tent vol

Zaterdag match in Caetsbeek om 15u. Om 14u komen wij tegader in de sporthal. Wie niet kan en de T1 niet verwittigt krijgt een joef op die moele.