Gewonnen in Europa

In Eijsden, hoe schrijft ge dat toch maar, hebben we een mooie 1-3 zee behaald. Die was trouwens ook heel verdiend. Onze tegenstander heeft bijna geen enkele kans gehad en kon alleen maar scoren met de hulp van onze ploeg. We begonnen zeer sterk aan de wedstrijd. Krystian slalomde doorheen de hollandse verdediging en lepelde de bal mooi langs de doelman. 0-1. We bleven goed gegroepeerd van achteruit voetballen en kregen op de counter nog enkele mooie kansen. Deze werden wel vakkundig de nek om gewrongen. Niels trapte, na een fout op Jo, ook nog een vrijschop op de lat. En dan een zeldzaam foutje van onze ploeg en de tegenstander kon scoren. 1-1 en tevens de ruststand. Ondertussen had Jeroen F voor alle zekerheid hun doelpuntenmaker geliquideerd. Onder de rust was het ook raak, dit is een soort nederlandse grenadine en die kregen de spelers te drinken. In de tweede helft ging Eijsden plots zelf achteruit en probeerde via de lange bal onze verdediging te verschalken. Niet simpel als ge weet dat David alles maar dan ook alles van lange ballen weet. Bij een mooie aanval gaf Niels een van zijn fameuze voorzet, jawel vanop de helft van de tegenstander, en Jo dook voor de doelman en en dankzij zijn weelderige haardos kopte hij de bal binnen. 1-2. We kregen nog enkele grote kansen maar mistten die soms onwaarschijnlijk. Dan kreeg Krystian een ingeving. Als ik toch niet kan scoren, dacht hij, laat ik maar een fout op mij maken in het strafschopgebied. Penalty en die werd feilloos omgezet door Niels en dus 1-3. Eervolle vermelding nog voor lijnrechter Tuur die welgeteld 1 keer vlagde.

Ploeg: Niels vda, Krystian, Yves, Christof, Jeroen F, Niels, Johan, Jo, Gert, David, Tom T Bank: Alain Scheids: R. Ampzalig Toeschouwers: 300

Zaterdag spelen we thuis tegen Meeuwen om 14u30. We komen in de sporthal samen om 14u. Ge hoeft de T1 niet te verwittigen want die zit aan zee. Mij ook niet want ik zit aan de Geuze. Wie desalnietemin niet kan en niet verwittigt wordt afgemaakt in het AI-verslag van Thomas.

Geplaatst in Uncategorized | Een reactie plaatsen

De jarigen van juni zijn…

Ons ere-lid Pieter, hij wordt op 3 juni 86 jaar,

Onze arbiter Kris, hij wordt op 9 juni 55,

En onze Mike wordt op 20 juni 47 jaar!

Proficiat en Schol!

Geplaatst in Uncategorized | Een reactie plaatsen

We hadden er twintig kunnen maken

En toch werd het slechts 4-7 tegen Rio Ham. Geen rio gezien, geen ham gekregen maar wel op een patattenveld gespeeld. En ja ook van die patatten niks gezien. Onder een stralende zon speelden we wel een leuke wedstrijd. We waren voortdurend de betere ploeg maar de kansen werden vakkundig de nek om gewrongen. Trouwens, dit verslag is niet met AI, afkorting van armoedige inspiratie, gemaakt. Zowat ergens in de eerste helft kwamen we dan toch op voorsprong. Een prachtige assist van Robin G en Tom T kon de bal in doel werken. 0-1. Een beetje later een penaltyfout, of gevallen over het gras, penalty voor ons. Never change a scoring penaltysjotter en dus Niels vda achter de bal. Mooi in de hoek waar hun keeper niet stond, tja hij stond ook in geen enkele hoek. Desalwelteplus 0-2. Dan een lange bal, waarschijnlijk van David. Iedereen keek er naar behalve Jo, hij huppelde achter de bal, nam hem mee alleen op doel af en dan maar een koud, in die hitte moet je denken, kunstje om de bal in doel te werken. 0-3 en bijna rust. Toch kon Ham nog tegenscoren. Een bal hobbelde zomaar in doel voorbij Niels vda. Lag duidelijk aan het plein. 1-3 ruststand en daar kan AI niks aan veranderen. In de tweede helft gingen we door. Thomas, die zo met de match bezig was dat hij dacht dat hij in de eerste helft gescoord had, scoorde met een straffe stamp wel heel fraai de 1-4 binnen. Robin G lukte dan eindelijk de 1-5 met een mooi doelpunt. Pa Tuur wist hoever het was en gaf er ene buutenuut. Ham maakte er 2-5 van maar nog geen minuut legde Jo zijn tweede van de wedstrijd binnen en dus stond het 2-6. Schaapjes op het droge denk je dan maar nee, de schapen wilden niet op het droge en Ham maakte er zowaar 3 en 4-6 van. Mattis vond het dan welletjes en pompte zoals alleen hij dat kan de 4-7 eindstand vast. Ham beweerde wel de derde helft gewonnen te hebben. Awel ze mogen die winnen met hunne Jupiler. En trouwens ik heb die van Ham niet gezien op de nacht van de volleybal of in een van de geopende horecazaken. Goed gewonnen.

Ploeg: Niels vda, Krystian, Tom T, Jeroen F, Niels, David, Thomas, Johan, Jo, Robin G, Mattis Bank: Alain, Mike scheids: A. Mateur Toeschouwers: 20

Zaterdag Europese match tegen Eijsden. Omdat dit een andere tijdzone is begint de match om 16u. We komen samen in de sporthal om 14u45. Wie niet ken en de T1 niet verwittigt krijgt een biljarttafel op zijn kop en geloof me dat doet redelijk pijn.

Geplaatst in Uncategorized | Een reactie plaatsen

Verloren

Op de happening in Millen zijn we zwaar onderuit gegaan tegen Rutten. 7-1 was het verdict. Zelf kon ik er niet bij zijn maar volgens ooggetuigen was het een zeer jonge ploeg met ook nog snelheid, iets wat wij niet hebben. Volgens Mike had de score nog hoger kunnen op lopen als hij niet in de goal had gestaan. Ja denk ik ook, had hij moeten mee voetballen. Verder weet ik niets van de match. Ik weet niet wie mee gedaan heeft en ook niet wie ons doelpunt gemaakt heeft. Als we gewonnen hadden zouden ze mij het wel verteld hebben. Volgende keer beter.

Zaterdag spelen we op verplaatsing bij Rio Ham om 15u. Om 13u45 komen we samen in de sporthal. Wie niet kan en de T1 niet verwittigt wordt bekogeld met iets wat hard aankomt.

Geplaatst in Uncategorized | Een reactie plaatsen

Vlotte zege

Tegen Maasmechelen hebben we een zeer vlotte zege behaald. Het werd maar liefst 7-0. De supporters waren nog niet op post of het stond al 1-0. Thomas maakte het doelpunt. Uw reporter heeft het niet gezien maar volgens Thomas scoorde hij met een prachtige omhaal. De rest van de eerste helft ging dan vlot op en af met kansjes aan beide zijden maar gescoord werd er niet meer voor de pauze. 1-0 bij de rust en de scheids moest deze keer een cola en geen pintje. Heel raar. In de tweede helft speelden we eenrichtingsvoetbal. Een prachtige en zeer zeldzame assist van Bart gaf Krystian de kans om de 2-0 over de doelman te lobben en dat deed hij dan ook. En ook Jo deed zijn duit in het zakje. Na zijn gebruikelijk geklungel kon hij de 3-0 binnenduwen. Er volgde dan een overtreding in het strafschopgebied en dat mag niet dus penalty. Onze doelman Niels vda zette die feilloos om en zo werd het 4-0. Christof wou ook scoren en dat deed hij met een veredelde terugspeelbal. Een grabbelende doelman had geen schijn van kans. 5-0. De 6-0 was weer van Krystian. Ook hij schoot de bal voorbij de zwalpende keeper. Ik had mijn titel al klaar. Ruime zege maar spits scoort niet. Nee vond Christof en hij liet de bal door voor Bart die in een leeg doel kon binnen leggen en voor de 7-0 eindstand zorgde. Goed gespeeld en doe zo verder.

Ploeg: Niels vda, Krystian, Thomas, Gert, Johan, Niels, Jo, John, Christof, Arne, Wout Bank: Jeroen, Bart, Alain Scheids: Mike Toeschouwers: 15

Vrijdag spelen we om 18u tegen Rutten op de happening in Millen. Om 16u30 komen we samen in de sporthal. Wie niet kan en de T1 niet verwittigt mag zich aan met AI gemaakte compromitterende foto’s verwachten.

Geplaatst in Uncategorized | Een reactie plaatsen

Sterk tornooi

Na ons geweldig jaarlijks Veteranentornooi gaan we gewoon weer zelf voetballen. We spelen thuis tegen Blijf Jong Maasmechelen om 15u. We komen samen om 14u30 in de sporthal. Wie niet kan en de T1 niet verwittigt gooi ik een biljartbal naar zijn hoofd.

Geplaatst in Uncategorized | Een reactie plaatsen

De jarigen van mei zijn…

Alain, hij wordt op 15 mei 58.

Marcel, hij wordt op 17 mei 71.

Bart, hij wordt op 19 mei 50! FEESTJEEEEUUUHHH!!!!

Rudi, hij wordt op 21 mei 57.

Proficiat en Schol!!!

Geplaatst in Uncategorized | Een reactie plaatsen

Met de hakken over de sloot

Scoren op een diefje in de laatste minuut. Dat is wat wij gedaan hebben tegen de Vieze Mannen. Of toch ongeveer. In de eerste helft deden we goed mee. We kregen enkele kansen maar scoren konden we niet. En de Vieze Mannen speelden ook goed en kregen ook wat kansen. Ze troffen zelfs een keer de paal. Aan den halve stond het dan ook 0-0. In de tweede helft kregen we het moeilijker op het grote A-veld. Dander waren voortdurend in de aan val en kregen een vijftal grote kansen. Maar onze keeper Niels vda had enkele mysterieuze reddingen in huis. Twee keer redde hij een bal, die hij niet zag aankomen, met de voet en enkele malen redde hij in een 1 op 1 situatie. En zo kregen de Vieze Mannen in de slotminuut het deksel op hun neus. Krystian mikte eerst nog op de keeper maar legde in de rebound rustig binnen tussen hun slapende verdediging. Zelfs in de derde helft, waar we normaal weten te imponeren, kregen we het moeilijk. Tegen de tijd dat Jeroen F onder de douche uit was, was er al zo veel volk weg dat hij het de moeite niet meer vond on te trakteren voor zijn verjaardag. Hij zal dat wel goedmaken op het tornooi. Ah nee hij komt niet naar het tornooi. Verven zeker? Toch gewonnen en op naar een pracht tornooi met hopelijk prachtig weer.

Ploeg: Niels vda, Krystian ,Johan, Jeroen F, Niels, Gert, Christof, David, Jeroen M, John, Jo Bank: Mike, Tom T, Tom J, Yves Scheids: Kris Toeschouwers: 36

Zaterdag geen match wegens Veteranentornooi. Het bestuur is voor 75% daar, de rest moet beter kunnen. Tot in het weekend.

Geplaatst in Uncategorized | Een reactie plaatsen

He’s back

De ene plots als getrouwd man, de ander met drie doelpunten. En zo wonnen we teen het sterke Gerdingen verdiend met 3-1. De wedstrijd begon gelijk opgaand met wat halve kansen aan beide kanten. Aan de ene kant al wat meer halve dan aan de andere. Tot onze verdediging zich verslikte in een lange bal en Gerdingen de bal simpel kon binnentikken. 0-1 stond het daarom. We begonnen daarna wat meer kansen bijeen te voetballen maar tot scoren kwamen we de eerste helft niet meer. Tot in de tweede helft Tom J zijn comeback maakte. He’s back zei Niels op een gegeven moment. En nee niet omdat hij gescoord had maar na twee minuten op het plein had hij al een tegenstander onder het gras gestampt. En ja hoor hij ging ook een beetje aan voetballen denken. Allez hij stond soms op de goeie plaats. Een eerste keer op een steekpas door het midden, ik weet niet meer van wie. Zo kwam Tom J alleen voor doel en hoefde maar langs de keeper binnen te leggen. Het werd wel 1-1. We gingen lustig door. Een vrije schop werd in de tweede zone gedropt waar Tom J er zijne kop maar hoefde tegen te leggen en de 2-1 stond op het bord. En het was nog niet gedaan, een geweldige voorzet van op links weer richting de tweede paal. En wie stond daar, Tom J. Hij nam de bal op zijn gezonde voet in de vorm van een volley en torpedeerde de bezoekende doelman met bal en al in doel. Zo kwam de 3-1 zege tot stand omdat Tom J drie keer op de juiste plaats stond met de nadruk op stond. Zeer goed gedaan mannen.

Ploeg: Niels vda, Johan, Christof, John, Niels, Gert, Jeroen F, Gerry, Mathis, Cee-Jay, Robin Bank: Krystian, Jeroen M, Jo, Tom J Scheids: Kris Kijklustigen: 18

Zaterdag spelen we om 15u tegen de Vieze Mannen. Om 14u30 komen we samen in de sporthal. Wie niet kan en de T1 niet verwittigt mag niet naar Bart zijn trouwfeest gaan. Wie wel verwittigt waarschijnlijk ook niet.

3

Geplaatst in Uncategorized | Een reactie plaatsen

Alweer gewonnen

2-1 werd het tegen Millen en dat was dik verdiend. We hadden de hele match overwicht, kregen wat kansen maar kwamen toch 0-1 achter. Ene van Millen mocht drie man voorbij en dan aanleggen. In eerste instantie had Niels, die van ons, nog een wereldsave in huis maar tegen de rebound was hij kansloos. We gingen dan naarstig op zoek naar de gelijkmaker maar in de eerste helft kwam die er niet meer. Daarop kocht ik de scheids om met een pint onder de halve. Nu ja ik doe dat elke thuismatch maar helpen doet dat toch niet echt. In de tweede helft gingen we op ons elan verder. Bart vergat te springen op een voorzet en Jeroen kopte een open kans over. Maar uitstel is geen afstel en een prachtige voorzet viel op Bart zijn hoofd, dit keer hoefde hij zelfs niet te springen, en zo stond het 1-1. Ja zo kan ik ze ook maken. En door gingen we. We legden de tegenstander een verschroeiend tempo op en dat loonde. Een scherpe voorzet van Tom T werd in eigen doel gewerkt en zo werd het 2-1 door Eigentor. We konden de voorsprong simpel vasthouden en zo wonnen we met 2-1. Ook in de derde helft kwamen we volgens Robin op achterstand maar dat hebben we dan ook weer goed gemaakt. Sterk mannen.

Ploeg: Niels, Christof, Gert, Bart, Yves, Tom T, David, Jeroen F, Johan, Jeroen M, Alain Bank: John, Gerry Scheids: Kris toeschouwers: 20

Zaterdag spelen we thuis tegen Gerdingen om 15u. Om 14u30 komen we samen in de sporthal. Wie niet kan en de T1 niet verwittigt wordt gevierendeeld door de paarden langs de sporthal.

Geplaatst in Uncategorized | Een reactie plaatsen