In Eijsden, hoe schrijft ge dat toch maar, hebben we een mooie 1-3 zee behaald. Die was trouwens ook heel verdiend. Onze tegenstander heeft bijna geen enkele kans gehad en kon alleen maar scoren met de hulp van onze ploeg. We begonnen zeer sterk aan de wedstrijd. Krystian slalomde doorheen de hollandse verdediging en lepelde de bal mooi langs de doelman. 0-1. We bleven goed gegroepeerd van achteruit voetballen en kregen op de counter nog enkele mooie kansen. Deze werden wel vakkundig de nek om gewrongen. Niels trapte, na een fout op Jo, ook nog een vrijschop op de lat. En dan een zeldzaam foutje van onze ploeg en de tegenstander kon scoren. 1-1 en tevens de ruststand. Ondertussen had Jeroen F voor alle zekerheid hun doelpuntenmaker geliquideerd. Onder de rust was het ook raak, dit is een soort nederlandse grenadine en die kregen de spelers te drinken. In de tweede helft ging Eijsden plots zelf achteruit en probeerde via de lange bal onze verdediging te verschalken. Niet simpel als ge weet dat David alles maar dan ook alles van lange ballen weet. Bij een mooie aanval gaf Niels een van zijn fameuze voorzet, jawel vanop de helft van de tegenstander, en Jo dook voor de doelman en en dankzij zijn weelderige haardos kopte hij de bal binnen. 1-2. We kregen nog enkele grote kansen maar mistten die soms onwaarschijnlijk. Dan kreeg Krystian een ingeving. Als ik toch niet kan scoren, dacht hij, laat ik maar een fout op mij maken in het strafschopgebied. Penalty en die werd feilloos omgezet door Niels en dus 1-3. Eervolle vermelding nog voor lijnrechter Tuur die welgeteld 1 keer vlagde.
Ploeg: Niels vda, Krystian, Yves, Christof, Jeroen F, Niels, Johan, Jo, Gert, David, Tom T Bank: Alain Scheids: R. Ampzalig Toeschouwers: 300
Zaterdag spelen we thuis tegen Meeuwen om 14u30. We komen in de sporthal samen om 14u. Ge hoeft de T1 niet te verwittigen want die zit aan zee. Mij ook niet want ik zit aan de Geuze. Wie desalnietemin niet kan en niet verwittigt wordt afgemaakt in het AI-verslag van Thomas.